Štampa

 

Izuzetno značajan indikator pravednosti obrazovnog sistema je mjera u kojoj taj sistem omogućuje učenicima da prevaziđu spoljna ograničenja uzrokovana ESC statusom porodice i ostvare obrazovna postignuća u skladu sa svojim sposbnostima i zalaganjem. Ovaj indikator se naziva indikatorom akademske otpornosti učenika. Prema metodologiji PISA istraživanja akademski otporni su učenici iz donjeg kvartila ESCS indeksa (učenici nepovoljnog socio-ekonomskog položaja, socijalno ugroženi, siromašni učenici) koji su ostvarili postignuća u gornjem kvartilu učenika po uspjehu.

PISA istraživanje analizira tri tipa akademske otpornosti učenika:

1. Međunarodna akademska otpornost: učenici u donjem kvartilu ESC statusa u vlastitoj zemlji koji postižu rezultate u gornjem kvartilu postignuća za sve tri oblasti među svim učenicima koji su učestvovali u PISA istraživanju nakon uključivanja ESC statusa.

2. Nacionalna akademska otpornost (otpornost unutar zemlje): učenici u donjem kvartilu ESC statusa u vlastitoj zemlji koji u sve tri oblasti postižu rezultate u gornjem kvartilu postignuća učenika iz iste zemlje.

3. Osnovne vještine: učenici u donjem kvartilu ESC statusa u vlastitoj zemlji koji postižu rezultate na ili iznad nivoa 3 u sve tri oblasti.